Helg till ända

Smulan(lugnet själv) Bernt(sömntutan) Lillstrumpan (mästerkatten)

Denna helg har jag och min prins varit hundvakt. Lilla Smulan har livat upp vår lilla gård. Smulan är en
korsning mellan Västgötaspets och Schäfer (tror det är en eller två raser till, lite osäker!). Hon är iaf helt underbar, lydig och lugn. Mina katter har välkomnat nykomlingen på sitt eget lilla vis... Bernt är livrädd och håller sig på så långt avstånd han bara kan. Blir det bara någon meter mellan dem fräser han till och sen springer han och gömmer sig. Lillstrumpan är lite mer förståndig, hon går försiktigt förbi med ögon och öron riktade mot Smulan. Hon har nog insett att Smulan inte är så farlig som hon ser ut att vara. I dag har det dock inte heller försegott något pysslande. Har ännu lite semester från allt.. man måste få vila sina flitiga fingrar ibland. Men i veckan som kommer drar jag igång. Då blir det ev. några nya ting på schemat:)

Kommentarer

Nina sa…
Tjoho vad kuligt !! Det gläder mig att du skaffade en blogg!!!

kram/nina