Tillbaka igen!


Här kommer jag att dela med mig av min kreativitet och skapande på ett lite mer detaljerat sätt än det finns utrymme för på mitt instagramkonto @juliasysterpyssel och kanske lite mer personligt.

Just nu tar jag över spisen i köket där jag experimenterar med växtfärgning av avokadoskal jämfört med avokadokärnor. Samt leker lite med järnvatten som efterbad på olika sätt. 

Att jobba med växtfärgning tar tid och är lite meckigt när man måste städa undan efter sig (den som ändå hade ett eget kök där man kunde slabba runt utan att behöva tänka på andra eller på att man faktiskt ska kunna laga mat utan att riskera att förgifta familjen😉). För även om det jag färgar med är naturligt och ätbart (bortsätt från när jag jobbar med järnvatten och alun) men det blir i en så koncentrerad form att det inte är så bra att äta.

Kommentarer