Februarilovet

Många dagars längan efter de grymt snygga skinnfåtöljerna från 50/60-talet är till ända, nu är de på plats. De som bara stod och dammade i ett gammalt spinneri har äntligen fått en mening. De får nu pryda vårt lillrum här i slottet.
Det är inte på något vi vårat finrum. Det man kan göra är att läsa en god bok i en mysig filt. Eller se en romantisk film under samma filt. Det är sådant men oftast inte jag tid med inte ens när helgen är kommen hinner man med att sitta ner. Det finns definitivt inte tid om man frågar min prins vid denna tiden på året. Jobb jobb och åter jobb. Är det inte snö som ska köras så är det träd som ska fällas. Men det ger oss(mig) pengar för att handla och laga mat att glädja med.

Jag har lov nu och går runt i vårat slott och mokla...
Man kan inte göra allt fint på en dag eller två. Så nu när tiden finns tar jag vara på den och gör mitt bästa. Det är rätt skönt att ta dagen som den kommer och passa på att skapa en behaglig temperatur genom att elda i kökspannan.

Kommentarer