Vår kära vår, när kan vi oxå njuta?!

Ligger i förkylnings tider nu och kan därför bara se det underbara som händer där ute. Men vem har tid för att njuta när det stundar en vårmässa?! Konstrunda i påsk på falbygden.. Mig hittar ni hos grannen i Gökhem. Johanssons lamm och ull öppnar sin gård för besökare. Inte bara jag ställer ut mina alster för beskådan.
Så nu har mina händer jobbat flitigt sen januari. Har inte samma tid nu som förut. Men den lilla tid jag får över tar jag väl vara på.

Sen Sixten kom har jag mer och mer börjat sy. I år kommer jag att göra ett försök med textila ting. Jobbar just nu på ett vitt överkast till en dubbelsäng. Använder mig av gamla och nya tygbitar. Syr och pressar (med strykjärnet). Så nu yr det vitt ludd i huset. Har inte längre något eget rum att jobba i. Så nu får luddet yra bäst det vill.
Har även sytt några överkast till barnsängar som även går att använda som filt på golvet. Här har jag länge letat efter gamla tyger och byggt upp ett lager. Kom över några stuvbitar i jeanstyg som jag använt som baksida.
Det finns en tanke om att sy olika kundfodral och påslakanset i återvunna tyger.. men får se om tiden räcker till.

Kommentarer