Nu är allt klart!

Nu kan han komma..
För nu är sängen äntligen klar, var tvungen att förminska den för att få plats med den i vårt sovrum. Så lite här och lite där fick jag såga bort och sen skruva ihop den på plats. Är väl inte ensam om att ha ont om plats!
Köpte det ur söta babyskyddet på tradera för några månader sedan. Det är kor som leker på utsidan och insidan råmar och sover de. I och med att de är lite speciella färger och mönster sydde jag ett nytt påslakan set i ett brun rutigt tyg. Det är väl också från 70-talet.
I sängen ligger taxen Ture (huvudet är gömt under kaninen) som jag virkade när jag väntade Sixten. Nu ska lillebror få låna den. Sen har vi en söt filt som min storasyster virkade till Sixten. En snuttefilt från Villervallas eco-serie. Kaninen köpte jag på IKEA och hoppas att det ska bli en kär vän till lillebror.
Idag fick jag lite egentid uppe i mitt provisoriska syrum. Så nu kunde jag äntligen sy kläderna till Sixten och lillebror. Hittade det tyget i en tygaffär i Kinnarp (Gula huset). Så nu har vi något fint till våra söner att ha på sig på fotot i tidningen.
Hyllan som nu pryder min vägg har jag själv gjort kroken till och min man har snitsat till själva hyllan efter mina direktiv. Görs endast på beställning.. inget jag massproducerar precis.

Kommentarer